Travian Answers

Zacznijmy od Twojego pytania

Wyszukaj odpowiedzi na pytania

Aby odnaleźć odpowiedź, wybierz kategorię główną, a następnie podkategorię, spośród tych, które pokażą się niżej. Jeśli nie znajdziesz tego, co Cię interesuje, możesz skontaktować się z nami (informacja niżej).

Mam pytanie o...

Przejdź do szczegółów

Szukaj na mapie serwisu

Być może wolisz szukać na mapie serwisu, podobnej do tych, które znasz z innych stron www. Nie ma sprawy, jeśli to Ci odpowiada, korzystaj z naszej mapy.

Budynki infrastruktury - Informacje ogólne

Do infrastruktury należą wszystkie te budynki, które nie mają bezpośredniego związku z armią. Krótki opis infrastruktury znajduje się poniżej.

Ratusz
W Ratuszu odbywają się święta. Od 1. poziomu budynku można organizować małe święta, a od 10. poziomu - również duże święta. Ich organizowanie pozwala zdobyć dodatkowe punkty kultury, natomiast duże święto może pomóc w podbijaniu i obronie osad.

Pracownia kamieniarza
Kamieniarz sprawia, że budynki, pola będzie trudniej zniszczyć ostrzałem z katapult. Dzieki kamieniarzowi przeciwnik będzie potrzebował więcej taranów, by zniszczyć fortyfikacje. Pracownię kamieniarza można wybudować tylko w stolicy.

Skarbiec
W Skarbcu przechowywane są artefakty, które pojawiają się w środkowej części gry, a także artefakty zupełnie wyjątkowe - Plany budowy Cudu Świata, które są niezbędne do wybudowania Cudu Świata.

Cud Świata
Wybudowanie Cudu Świata (ang. Wonder of the World, stąd skrót WW) daje zwycięstwo w Travianie. Pierwszy sojusz, który wybuduje Cud Świata na 100. poziom, wygrywa rozgrywkę na serwerze.

Główny budynek
Główny budynek (zwany także GB) jest bardzo ważny w Travianie. Niemal wszystkie budynki wymagają zbudowania Głównego budynku na określony poziom. Z każdym poziomem tego budynku skraca się czas potrzebny na budowę innych budynków oraz pól. Tutaj też, po zakończeniu rozbudowy na 10. poziom, pojawia się możliwość burzenia niepotrzebnych budynków.

Kryjówka
Kryjówka chroni surowce przed atakami. Jest bardzo potrzebna w grze, kiedy atakowany nie ma dość wojska, by skutecznie obronić się przed silniejszym przeciwnikiem.

EkspansjaPałac i Rezydencja
Kiedy pierwsza osada staje się coraz większa, można budować kolejną. Jednym ze sposobów ekspansji jest wyszkolenie Osadników, którzy założą nową osadę. Osadników można szkolić, gdy osada ma wolny slot (prawo do ekspansji) – uzyskuje się go po zbudowaniu Pałacu na 10., 15. i 20. poziom lub Rezydencji na 10. i 20. poziom.

Magazynowanie – Spichlerz i Magazyn surowców
W Spichlerzu i w Magazynie surowców gromadzone są surowce do dalszego wykorzystania. W Magazynie surowców składowane są drewno, glina i żelazo, natomiast w Spichlerzu tylko zboże. W dalszej grze są one niezbędne, są też wymagane do postawienia innych budynków, np. Rynku.

Handel – Rynek i Targ
Aktywni gracze zawsze mają bardzo zróżnicowany poziom surowców w Magazynach. By rozwiązać ten problem, można handlować z innymi graczami za pomocą Rynku. Na zaawansowanym etapie gry potrzebne są większe wymiany surowców, co można osiągnąć przez zbudowanie Targu.

Sojusz i dyplomacja - Ambasada
Ambasada służy do prowadzenia działań dyplomatycznych. Pozwala na przyłączenie się do sojuszu lub założenie sojuszu. Po wybudowaniu Ambasady na 1. poziom można przyjąć zaproszenie wysłane przez dowódcę sojuszu (zostać członkiem tego sojuszu). Założenie sojuszu możliwe jest po rozbudowaniu Ambasady do 3. poziomu.


Czy uzyskałeś odpowiedź na swoje pytanie?

Tak   Neutralnie   Nie