Najczęściej zadawane pytania
Ostatnio dodane
Travian Answers
Zacznijmy od Twojego pytania
Wyszukaj odpowiedzi na pytania
Aby odnaleźć odpowiedź, wybierz kategorię główną, a następnie podkategorię, spośród tych, które pokażą się niżej. Jeśli nie znajdziesz tego, co Cię interesuje, możesz skontaktować się z nami (informacja niżej).
Mam pytanie o...
Szukaj po słowie kluczowym
Możesz łatwo odnaleźć potrzebne Ci informacje, jeśli będziesz szukać po słowach kluczowych. Na przykład: czy wiesz, jak burzyć budynki? Zacznij pisać „burzyć” i obserwuj pojawiające się podpowiedzi.
Szukaj na mapie serwisu
Być może wolisz szukać na mapie serwisu, podobnej do tych, które znasz z innych stron www. Nie ma sprawy, jeśli to Ci odpowiada, korzystaj z naszej mapy.
Bohater - Ekwipunek
Do ekwipunku bohatera zaliczane są: wierzchowce - z całym szacunkiem należnym tym szlachetnym zwierzętom, a ponadto przedmioty zwiększające umiejętności i sprawność bohatera, z których część, jak broń, zbroje itp., nie tracą swoich właściwości nawet przy wielokrotnym ich użyciu oraz takie, które można użyć tylko raz.
Ekwipunek bohatera 
Dzień pojawienia się przedmiotów
Wyposażenie bohatera, czyli broń, zbroja itp.
Przedmioty, które się zużywają
Dzień pojawienia się przedmiotów ↑
Na zwykłych serwerach:
- Poziom 1 przedmiotu: do 70 dnia serwera
- Poziom 2 przedmiotu: od 70 do 140 dnia serwera
- Poziom 3 przedmiotu: od 140 dnia serwera
Na corocznych serwerach urodzinowych (takich jak Path to Pandora):
- Poziom 1 przedmiotu: do 50 dnia serwera
- Poziom 2 przedmiotu: od 50 do 110 dnia serwera
- Poziom 3 przedmiotu: od 110 dnia serwera
Podane wartości obowiązują dla serwerów o prędkości x1.
Ogólnie rzecz biorąc, na serwerach o prędkości x2 przedmioty poziomu 2 oraz poziomu 3 pojawią się 2 razy szybciej aniżeli na serwerze o prędkości x1. Analogicznie rzecz ujmując, na serwerze x3 pojawią się one 3 razy szybciej aniżeli na serwerze o prędkości x1.
Wszelkie zmiany dla specjalnych światów gry będą wyszczególnione poniżej.
Na serwerze Codex Victoria X2:
- Poziom 1 przedmiotu: do 25 dnia serwera
- Poziom 2 przedmiotu: od 25 do 55 dnia serwera
- Poziom 3 przedmiotuL od 55 dnia serwera
Wierzchowce ↑
UWAGA:
1. Wierzchowce przyspieszają poruszanie się bohatera, nie mają wpływu na armię idącą z bohaterem.
2. Galowie mają dodatkowo (jako cecha tej nacji) +5 pól na godzinę (+10 pól na serwerze speed ×3).
Wyposażenie bohatera, czyli broń, zbroja itp. ↑
Przedmioty do prawej ręki ↑
Przedmioty te to broń charakterystyczna dla nacji i różnych typów jednostek. Każdy typ broni zwiększa siłę bohatera oraz jednostek należących do jego oddziału. Najkorzystniej jest więc korzystać z broni przeznaczonej dla nacji, którą się wybrało (tj. Rzymianie z broni rzymskiej, Galowie z broni galijskiej, a Germanie z broni germańskiej). Można wyposażyć bohatera w broń innej nacji (np. bohatera rzymskiego w broń galijską), ale wtedy działać będzie tylko bonus dla bohatera.
Broń będzie działała tylko na wojsko które pochodzi z osady, do której należy bohater i jednocześnie bierze udział w walce wraz ze swoim bohaterem.
Broń rzymska ↑
Grafika | I poziom Nazwa i działanie |
II poziom Nazwa i działanie |
III poziom Nazwa i działanie |
![]() |
miecz Legionisty |
wzmocniony miecz Legionisty +1000 siły dla bohatera; +4 ataku i +4 obrony dla każdego Legionisty |
legendarny miecz Legionisty + 4000 (1500**) siły dla bohatera; +5 ataku i +5 obrony dla każdego Legionisty |
![]() |
miecz Pretorianina + 250 (500**) siły dla bohatera; +3 ataku i +3 obrony dla każdego Pretorianina |
wzmocniony miecz Pretorianina +1000 siły dla bohatera; +4 ataku i +4 obrony dla każdego Pretorianina |
legendarny miecz Pretorianina + 4000 (1500**) siły dla bohatera; +5 ataku i +5 obrony dla każdego Pretorianina |
![]() |
|
wzmocniony miecz Centuriona +1000 siły dla bohatera; +4 ataku i +4 obrony dla każdego Centuriona |
legendarny miecz Centuriona + 4000 (1500**) siły dla bohatera; +5 ataku i +5 obrony dla każdego Centuriona |
![]() |
miecz EI + 250 (500**) siły dla bohatera; +9 ataku i +9 obrony dla każdego Equites imperatoris |
wzmocniony miecz EI +1000 siły dla bohatera; +12 ataku i +12 obrony dla każdego Equites imperatoris |
legendarny miecz EI + 4000 (1500**) siły dla bohatera; +15 ataku i +15 obrony dla każdego Equites imperatoris |
![]() |
włócznia EC + 250 (500**) siły dla bohatera; +12 ataku i +12 obrony dla każdego Equites ceasaris |
wzmocniona włócznia EC +1000 siły dla bohatera; +16 ataku i +16 obrony dla każdego Equites ceasaris |
legendarna włócznia EC + 4000 (1500**) siły dla bohatera; +20 ataku i +20 obrony dla każdego Equites ceasaris |
Broń galijska ↑
Grafika | I poziom Nazwa i działanie |
II poziom Nazwa i działanie |
III poziom Nazwa i działanie |
![]() |
włócznia Falangity + 250 (500**) siły dla bohatera; +3 ataku i +3 obrony dla każdego Falangity |
wzmocniona włócznia Falangity +1000 siły dla bohatera; +4 ataku i +4 obrony dla każdego Falangity |
legendarna włócznia Falangity + 4000 (1500**) siły dla bohatera; +5 ataku i +5 obrony dla każdego Falangity |
![]() |
miecz Miecznika + 250 (500**) siły dla bohatera; +3 ataku i +3 obrony dla każdego Miecznika |
wzmocniony miecz Miecznika +1000 siły dla bohatera; +4 ataku i +4 obrony dla każdego Miecznika |
legendarny miecz Miecznika + 4000 (1500**) siły dla bohatera; +5 ataku i +5 obrony dla każdego Miecznika |
![]() |
łuk Teutatesa + 250 (500**) siły dla bohatera; +6 ataku i +6 obrony dla każdego Groma Teutatesa |
wzmocniony łuk Teutatesa +1000 siły dla bohatera; +8 ataku i +8 obrony dla każdego Groma Teutatesa |
legendarny łuk Teutatesa + 4000 (1500**) siły dla bohatera; +10 ataku i +10 obrony dla każdego Groma Teutatesa |
![]() |
laska Jeźdźca druidzkiego + 250 (500**) siły dla bohatera; +6 ataku i +6 obrony dla każdego Jeźdźca druidzkiego |
wzmocniona laska Jeźdźca druidzkiego +1000 siły dla bohatera; +8 ataku i +8 obrony dla każdego Jeźdźca druidzkiego |
legendarna laska Jeźdźca druidzkiego + 4000 (1500**) siły dla bohatera; +10 ataku i +10 obrony dla każdego Jeźdźca druidzkiego |
![]() |
włócznia Haeduana + 250 (500**) siły dla bohatera; +9 ataku i +9 obrony dla każdego Haeduana |
wzmocniona włócznia Haeduana +1000 siły dla bohatera; +12 ataku i +12 obrony dla każdego Haeduana |
legendarna włócznia Haeduana + 4000 (1500**) siły dla bohatera; +15 ataku i +15 obrony dla każdego Haeduana |
Broń germańska ↑
Grafika | I poziom Nazwa i działanie |
II poziom Nazwa i działanie |
III poziom Nazwa i działanie |
![]() |
maczuga Pałkarza + 250 (500**) siły dla bohatera; +3 ataku i +3 obrony dla każdego Pałkarza |
wzmocniona maczuga Pałkarza +1000 siły dla bohatera; +4 ataku i +4 obrony dla każdego Pałkarza |
legendarna maczuga Pałkarza + 4000 (1500**) siły dla bohatera; +5 ataku i +5 obrony dla każdego Pałkarza |
![]() |
włócznia Włócznika + 250 (500**) siły dla bohatera; +3 ataku i +3 obrony dla każdego Włócznika |
wzmocniona włócznia Włócznika +1000 siły dla bohatera; +4 ataku i +4 obrony dla każdego Włócznika |
legendarna włócznia Włócznika + 4000 (1500**) siły dla bohatera; +5 ataku i +5 obrony dla każdego Włócznika |
![]() |
topór Topornika + 250 (500**) siły dla bohatera; +3 ataku i +3 obrony dla każdego Topornika |
wzmocniony topór Topornika +1000 siły dla bohatera; +4 ataku i +4 obrony dla każdego Topornika |
legendarny topór Topornika + 4000 (1500**) siły dla bohatera; +5 ataku i +5 obrony dla każdego Topornika |
![]() |
młot Paladyna + 250 (500**) siły dla bohatera; +6 ataku i +6 obrony dla każdego Paladyna |
wzmocniony młot Paladyna +1000 siły dla bohatera; +8 ataku i +8 obrony dla każdego Paladyna |
legendarny młot Paladyna + 4000 (1500**) siły dla bohatera; +10 ataku i +10 obrony dla każdego Paladyna |
![]() |
miecz Germańskiego Rycerza + 250 (500**) siły dla bohatera; +9 ataku i +9 obrony dla każdego Germańskiego Rycerza |
wzmocniony miecz Germańskiego Rycerza +1000 siły dla bohatera; +12 ataku i +12 obrony dla każdego Germańskiego Rycerza |
legendarny miecz Germańskiego Rycerza + 4000 (1500**) siły dla bohatera; +15 ataku i +15 obrony dla każdego Germańskiego Rycerza |
Broń egipska ↑
Grafika | I poziom Nazwa i działanie |
II poziom Nazwa i działanie |
III poziom Nazwa i działanie |
|
maczuga Zbrojnego niewolnika + 250 (500**) siły dla bohatera; +3 ataku i +3 obrony |
wzmocniona maczuga Zbrojnego niewolnika +1000 siły dla bohatera; +4 ataku i +4 obrony |
legendarna maczuga Zbrojnego niewolnika + 4000 (1500**) siły dla bohatera; +5 ataku i +5 obrony |
Topór Strażnika Asza + 250 (500**) siły dla bohatera; +3 do ataku, +3 do obrony
|
wzmocnniony Topór Strażnika Asza
|
legendarny Topór Strażnika Asza + 4000 (1500**) siły dla bohatera; +5 ataku, +5 obrony |
|
|
wzmocniony Chepesz Walczącego +1000 siły dla bohatera; +4 ataku i +4 obrony |
legendarny Chepesz Walczącego + 4000 (1500**) siły dla bohatera; +5 ataku i +5 obrony |
|
włócznia Obrońcy Anhura + 250 (500**) siły dla bohatera; +6 ataku i +6 obrony |
wzmocniona włócznia Obrońcy Anhura +1000 siły dla bohatera; +8 ataku i +8 obrony |
legendarna włócznia Obrońcy Anhura + 4000 (1500**) siły dla bohatera; +10 ataku i +10 obrony |
|
łuk Reszefa + 250 (500**) siły dla bohatera; +9 ataku i +9 obrony |
wzmocniony łuk Reszefa +1000 siły dla bohatera; +12 ataku i +12 obrony |
legendarny łuk Reszefa + 4000 (1500**) siły dla bohatera; +15 ataku i +15 obrony |
Broń hunów ↑
Grafika | I poziom Nazwa i działanie |
II poziom Nazwa i działanie |
III poziom Nazwa i działanie |
topór najemnika + 250 (500**) siły dla bohatera; +3 ataku i +3 obrony |
wzmocniony topór najemnika +1000 siły dla bohatera; +4 ataku i +4 obrony |
legendarny topór najemnika + 4000 (1500**) siły dla bohatera; +5 ataku i +5 obrony |
|
łuk kompozytowy Łucznika + 250 (500**) siły dla bohatera; +3 ataku i +3 obrony |
wzmocniony łuk kompozytowy Łucznika +1000 siły dla bohatera; +4 ataku i +4 obrony |
legendarny łuk kompozytowy Łucznika + 4000 (1500**) siły dla bohatera; +5 ataku i +5 obrony |
|
|
wzmocniona Spatha Jeźdzcy stepowego +1000 siły dla bohatera; +8 ataku i +8 obrony |
legendarna Spatha Jeźdzcy stepowego + 4000 (1500**) siły dla bohatera; +10 ataku i +10 obrony |
|
Łuk kompozytowy Strzelcy wyborowego + 250 (500**) siły dla bohatera; +6 ataku i +6 obrony |
wzmocniony Łuk kompozytowy Strzelcy wyborowego +1000 siły dla bohatera; +8 ataku i +8 obrony |
legendarny Łuk kompozytowy Strzelcy wyborowego + 4000 (1500**) siły dla bohatera; +10 ataku i +10 obrony |
|
Spatha Łupieżcy + 250 (500**) siły dla bohatera; +9 ataku i +9 obrony |
wzmocniona Spatha Łupieżcy +1000 siły dla bohatera; +12 ataku i +12 obrony |
legendarna Spatha Łupieżcy + 4000 (1500**) siły dla bohatera; +15 ataku i +15 obrony |
Przedmioty do lewej ręki ↑
Tarcze ↑
Grafika | I poziom Nazwa i działanie |
II poziom Nazwa i działanie |
III poziom Nazwa i działanie |
|
drewniana tarcza + 250 (500**) siły dla bohatera |
okuta tarcza +1000 siły dla bohatera |
żelazna tarcza + 4000 (1500**) siły dla bohatera |
Rogi ↑
Worki ↑
Grafika | I poziom Nazwa i działanie |
II poziom Nazwa i działanie |
III poziom Nazwa i działanie |
|
worek łotrzyka 10% bonus grabieży |
worek złodzieja 15% bonus grabieży |
worek rozbójnika 20% bonus grabieży |
UWAGA:
1. Jednostki germańskie atakujące wraz z bohaterem mają zawsze 20% bonus grabieży, ze względu na cechy tej nacji. Worek powiększa ten bonus.
2. Worków mogą używać wszyscy, również Rzymianie i Galowie.
Mapy ↑
Grafika | I poziom Nazwa i działanie |
II poziom Nazwa i działanie |
III poziom Nazwa i działanie |
|
podniszczona mapa powrót szybszy o 30% |
mapa podróżnika powrót szybszy o 40% |
dokładna mapa powrót szybszy o 50% |
Proporce ↑
Sztandary ↑
*W Travianie: Path to Pandora, zmienimy sposób, w jaki działają koalicje. Będzie można tworzyć koalicje zawierające do czterech sojuszy, które będą ze sobą wzajemnie powiązane. Więcej informacji znajdziesz tutaj: link
** Dla serwerów, które wystartowały przed 01.01.2019
Hełmy ↑
Grafika | I poziom Nazwa i działanie |
II poziom Nazwa i działanie |
III poziom Nazwa i działanie |
Wzmacniające doświadczenie | |||
![]() |
Hełm uwagi +15% więcej doświadczenia |
Hełm oświecenia +20% więcej doświadczenia |
Hełm mądrości +25% więcej doświadczenia |
Przyspieszające regenerację bohatera | |||
|
Hełm regeneracji +10 punktów życia na dzień |
Hełm zdrowia +15 punktów życia na dzień |
Hełm życia +20 punktów życia na dzień |
Dodające punktów kultury | |||
|
hełm gladiatora +100 punktów kultury na dzień (+50 na serwerze speed ×3) |
hełm trybuna +400 punktów kultury na dzień (+200 na serwerze speed ×3) |
hełm konsula +1600 (800**) punktów kultury na dzień (+800 (400**) na serwerze speed ×3) |
Przyspieszające szkolenie jazdy | |||
|
hełm jeźdźca szkolenie w Stajni przyspieszone o 10% |
hełm jazdy szkolenie w Stajni przyspieszone o 15% |
hełm ciężkiej jazdy szkolenie w Stajni przyspieszone o 20% |
Przyspieszające szkolenie piechoty | |||
|
hełm najemnika szkolenie w Koszarach przyspieszone o 10% |
hełm wojownika szkolenie w Koszarach przyspieszone o 15% |
hełm władcy szkolenie w Koszarach przyspieszone o 20% |
** Dla serwerów, które wystartowały przed 01.01.2019
Zbroje ↑
Grafika | I poziom Nazwa i działanie |
II poziom Nazwa i działanie |
III poziom Nazwa i działanie |
Przyspieszające regenerację bohatera | |||
|
zbroja regeneracji +20 punktów życia na dzień |
zbroja zdrowia +30 punktów życia na dzień |
zbroja życia +40 punktów życia na dzień |
Zwiększające możliwość przeżycia walki | |||
|
lekka zbroja łuskowa obrażenia w walce mniejsze o 4 punkty życia, regeneracja +10 punktów życia na dzień |
zbroja łuskowa obrażenia w walce mniejsze o 6 punktów życia, regeneracja +15 punktów życia na dzień |
wzmocniona zbroja łuskowa obrażenia w walce mniejsze o 8 punktów życia, regeneracja + 20 punktów życia na dzień |
Wzmacniające siłę | |||
|
lekki napierśnik +500 siły dla bohatera |
napierśnik +1000 siły dla bohatera |
wzmocniony napierśnik +1500 siły dla bohatera |
Wzmacniające siłę i zwiększające możliwość przeżycia walki | |||
|
lekka zbroja segmentowa obrażenia w walce mniejsze o 3 punkty życia, + 125 (250**) siły dla bohatera |
zbroja segmentowa obrażenia w walce mniejsze o 4 punkty życia, +500 siły dla bohatera |
wzmocniona zbroja segmentowa obrażenia w walce mniejsze o 5 punkty życia, + 2000 (750**) siły dla bohatera |
Buty i ostrogi ↑
Grafika | I poziom Nazwa i działanie |
II poziom Nazwa i działanie |
III poziom Nazwa i działanie |
Przyspieszające regenerację bohatera | |||
|
buty regeneracji +10 punktów życia na dzień |
buty zdrowia +15 punktów życia na dzień |
buty życia +20 punktów życia na dzień |
Zwiększające tempo poruszana się armii | |||
|
buty najemnika Bonus liczony jest od 20 pola. |
buty wojownika Bonus liczony jest od 20 pola. |
buty władcy Bonus liczony jest od 20 pola. |
Zwiększające tempo poruszania się bohatera | |||
|
małe ostrogi +3 pola na godzinę (+6 pól na serwerze speed ×3) |
ostrogi +4 pola na godzinę (+8 pól na serwerze speed ×3) |
mocne ostrogi +5 pól na godzinę (+10 pól na serwerze speed ×3) |
Przedmioty, które się zużywają ↑
Przedmioty te przechowywane są w inwentarzu i można je gromadzić w dowolnej ilości. Aby zadziałały należy podać je bohaterowi (wystarczy kliknąć).
Grafika | Nazwa i działanie | ||
![]() |
pudełko z maścią Natychmiast regeneruje punkty życia bohatera. Każde pudełko z maścią to jeden punkt życia bohatera. Liczbę punktów życia można podnieść do 100%. Maść działa w chwili podania jej bohaterowi. Jednocześnie można podać wiele pudełek z maścią. Pudełka z maścią zajmują jedno miejsce w inwentarzu niezależnie od tego, ile ich mamy. |
||
![]() |
zwój Natychmiast zwiększa doświadczenie bohatera o kilka punktów. Działa w chwili podania go bohaterowi. Jednocześnie można podać wiele zwojów. Zwoje zajmują jedno miejsce w inwentarzu niezależnie od tego, ile ich mamy. |
||
![]() |
wiadro z wodą Natychmiast i bez żadnych dodatkowych kosztów wskrzesza bohatera.Działa w chwili podania go bohaterowi. Jeśli bohater żyje, nie możesz wyposażyć go w wiadro z wodą.Każde wiadro zajmuje jedno miejsce w inwentarzu. W wersji T4.4 wiadra można używać raz na 24h (na speedzie raz na 12h). |
||
![]() |
Tablica praw Każda Tablica praw podnosi lojalność osady bohatera o 1%. Lojalność można podnieść maksymalnie do 125%. Działa w chwili podania jej bohaterowi. Jednocześnie można podać wiele Tablic. Tablice zajmują jedno miejsce w inwentarzu niezależnie od tego, ile ich mamy. |
||
![]() |
Księga mądrości Resetuje rozłożenie punktów umiejętności między atrybuty bohatera. Następnie punkty można rozdzielić od nowa. Działa w chwili podania bohaterowi. Każda Księga mądrości zajmuje jedno miejsce w inwentarzu. |
||
![]() |
dzieło sztuki W wersji gry Travian Path to Pandora można użyć jedno dzieło sztuki co 24 godziny (podobnie, jak wiadro). W wersji klasycznej gry można użyć jedno dzieło sztuki co 24 godziny (serwery z prędkością x1, x2) oraz jedno dzieło sztuki co 12 godzin (serwery z prędkością x3, x5)** |
||
![]() |
plaster Straty, jakie odniesie armia bohatera w walce, zostaną zredukowane o maksymalnie 25%, jeśli przed bitwą zaopatrzysz bohatera w plastry. Każdy plaster ozdrawia jednego żołnierza. Powrót do zdrowia odbywa się w drodze powrotnej z pola bitwy i trwa minimum 24 godziny. Plastry zajmują jedno miejsce w inwentarzu niezależnie od tego, ile ich mamy. UWAGA: Powyższe oznacza, że do uzdrowienia 25% z 200 jednostek potrzeba 50 plastrów. Jeśli zaopatrzysz bohatera w więcej plastrów, uzdrowionych zostanie 50 jednostek 25% z 200). |
||
![]() |
bandaż Straty, jakie odniesie armia bohatera w walce, zostaną zredukowane o maksymalnie 33%, jeśli przed bitwą zaopatrzysz bohatera w bandaże. Każdy bandaż ozdrawia jednego żołnierza. Powrót do zdrowia odbywa się w drodze powrotnej z pola bitwy i trwa minimum 24 godziny. Bandaże zajmują jedno miejsce w inwentarzu niezależnie od tego, ile ich mamy. UWAGA: Powyższe oznacza, że do uzdrowienia 33% z 300 żołnierzy potrzeba 99 bandaży. Jeśli zaopatrzysz bohatera w więcej bandaży, uzdrowionych zostanie 99 jednostek (33% z 300). |
||
![]() |
klatka Dzikie zwierzęta zamieszkujące oazy mogą zostać złapane przez bohatera w klatki. Schwytane zwierzęta bronią osadę przed napastnikami. Bohatera trzeba wyposażyć w klatki i wysłać do oazy. Bohater nie będzie się bił, schwyta zwierzęta i wróci do osady. Klatki zajmują jedno miejsce w inwentarzu niezależnie od tego, ile ich mamy. UWAGA: 1. W pułapki można chwytać tylko dzikie zwierzęta. 2. Bohatera z klatkami możesz wysłać samego (bez innych żołnierzy). Walka się nie odbędzie. Jeśli bohaterowi towarzyszą inni żołnierze, walka i tak się nie odbędzie. 3. Jeśli uwolnisz zwierzęta, nie odzyskasz swoich pułapek. 4. Nie musisz żywić schwytanych zwierząt. |