Najczęściej zadawane pytania
Ostatnio dodane
Travian Answers
Zacznijmy od Twojego pytania
Wyszukaj odpowiedzi na pytania
Aby odnaleźć odpowiedź, wybierz kategorię główną, a następnie podkategorię, spośród tych, które pokażą się niżej. Jeśli nie znajdziesz tego, co Cię interesuje, możesz skontaktować się z nami (informacja niżej).
Mam pytanie o...
Szukaj po słowie kluczowym
Możesz łatwo odnaleźć potrzebne Ci informacje, jeśli będziesz szukać po słowach kluczowych. Na przykład: czy wiesz, jak burzyć budynki? Zacznij pisać „burzyć” i obserwuj pojawiające się podpowiedzi.
Szukaj na mapie serwisu
Być może wolisz szukać na mapie serwisu, podobnej do tych, które znasz z innych stron www. Nie ma sprawy, jeśli to Ci odpowiada, korzystaj z naszej mapy.
Path to Pandora - porównanie funkcji
Tabela porównująca funkcje
Co | Travian: Legends | Travian: Path to Pandora |
Ogólne | ||
Mapa | Płaska 801 x 801 | Europa 401 x 401 |
Regiony | Bez regionów | 87 regionów do przejęcia |
Punkty zwycięstwa | Nie | Sojusz ma >50% kontroli terytorialnej i zakończyło się odliczanie zabezpieczania regionu. Można korzystać z mocy artefaktu, a sojusz zdobywa punkty zwycięstwa. Punkty zwycięstwa zdobywane każdego dnia można zobaczyć w przeglądzie regionów. |
Nacje | 3 (Rzymianie, Galowie i Germanie) | 5 (Rzymianie, Galowie, Germanie, Egipcjanie i Hunowie) |
Budynki nacji | Wszystkie budynki wyglądają tak samo u każdej nacji | Każda nacja ma inny wygląd budynków |
Cud | Tak | Nie |
Łączenie oddziałów | Nie | Tak |
Przesyłanie posiłków dalej | Nie | Tak |
Trakty handlowe | Można tworzyć trakty do własnych osad, a także do cudu świata swojego sojuszu/koalicji oraz osad z artefaktami swojego sojuszu/koalicji | Można tworzyć trakty do własnych osad |
Targ | Normalny | Podwójny bonus |
Plac turniejowy | Normalny | Podwójny bonus |
Sloty budowania | Rzymskie konta mają dodatkowy slot w kolejce budowy | Rzymskie osady mają dodatkowy slot w kolejce budowy |
Pojemność kryjówek i ładowność wozów handlarzy | Pojemność kryjówek i ładowność wozów handlarzy zależy od nacji konta. | Pojemność kryjówek i ładowność wozów handlarzy zależy od nacji osady. |
Koniec serwera | Serwer kończy się, gdy gracze lub Natarzy wybudują cud świata na poziomie 100 | Serwer kończy się po 200 dniach |
Statystyki | Dostępne są statystyki plus i ogólne | Statystyki "plus" i ogólne są usunięte, ale dostępna jest nowa, darmowa strona statystyk dla wszystkich graczy zobacz zmiany w Informacje ogólne o Path to Pandora. |
Artefakty | ||
Nazwa | Nazywane artefaktami | Nazywane starożytnymi mocami |
Dostępność | Wzmocnione budynki, szybsze jednostki, lepszy zwiad, niższe zużycie zboża, szybsze szkolenie wojska, plany Dużego magazynu i Dużego spichlerza, Powiększona kryjówka i mylenie celów katapult, Próżna nadzieja lub Artefakt głupca oraz plany budowy Cudu Świata | Wzmocnione budynki, szybsze jednostki, lepszy zwiad, niższe zużycie zboża, szybsze szkolenie wojska, plany Dużego magazynu i Dużego spichlerza oraz Powiększona kryjówka i mylenie celów katapult |
Przejmowanie | Mogą zostać przejęte przez bohatera po zniszczeniu Skarbca, jeśli w osadzie, z której wysłano atak jest pusty Skarbiec odpowiedniej wielkości. | Gdy sojusz zabezpieczy region, zdobywa dostęp do starożytnej mocy, którą każdy sojusznik może aktywować w swojej osadzie z odpowiednio dużym Skarbcem. |
Aktywacja | Aktywuje się automatycznie 24 godziny po przejęciu. | Trzeba aktywować ręcznie co 24 godziny, ta sama starożytna moc może być aktywna jednocześnie u wielu członków sojuszu. |
Czas trwania mocy | Jest aktywna permanentnie. | Trzeba aktywować ręcznie co 24 godziny, ta sama starożytna moc może być aktywna jednocześnie u wielu członków sojuszu. |
Ograniczenia | Można przejąć maksymalnie 3 artefakty, z czego tylko jeden może być unikatowy lub o zasięgu na całe konto. Można mieć jednak więcej niż 3 artefakty. Aby to zrobić, trzeba przejąć całe osady z artefaktami. Tylko 3 najstarsze artefakty będą aktywne i tylko 1 może być unikatowy lub o zasięgu na całe konto. Jeśli wśród 3 najstarszych są dwa o zasięgu na całe konto, aktywuje się czwarty najstarszy. Wyjątek przy przejmowaniu od samego siebie: można przenosić artefakty między swoimi osadami przy pomocy bohatera nawet, jeśli ma się już 3 lub więcej artefaktów. |
W przeciwieństwie do Traviana: Legends, moce artefaktów w Travianie: Path to Pandora wymagają ręcznej aktywacji. Można to zrobić, gdy tylko sojusz gracza utrzymał przez 24 godziny >50% kontroli terytorialnej. Aby aktywować starożytną moc, członek sojuszu musi mieć skarbiec na poziomie 10 dla mocy o zasięgu na osadę lub na poziomie 20 dla mocy o zasięgu na konto. Jest kilka ograniczeń: w każdej osadzie można aktywować tylko jedną moc, a w sumie na koncie może być aktywna tylko jedna moc o zasięgu na całe konto. Zatem w jednej osadzie mogą działać maksymalnie dwie starożytne moce. |
Podbój | ||
Osady | Po przejęciu osady należącej do innej nacji, zmieni ona nację na tę od nowego właściciela. Wszystkie budynki specjalne danej nacji znikają. | Po przejęciu osady z innej nacji, osada ta zachowuje swoją nację. Budynki specjalne tej nacji zostają zachowane, chyba że zniszczono je przy przejęciu. Konto właściciela zachowuje nację wybraną przy rejestracji. |
Natarzy | Po przejęciu osady Natarów zmieni ona nację na tę od nowego właściciela. | Po przejęciu osady Natarów zmieni ona nację na nację osady, która ją przejęła. |
Osadnictwo | ||
Gdzie | Bez ograniczeń | Można zasiedlić wyłącznie regiony sąsiadujące z regionem, który ma ponad 4000 populacji. Kilka regionów w centrum mapy można zasiedlać od początku. |
Osada | Nowe osady mają taką samą nację, jak całe konto. | Nowe osady mają taką nację, jak osadnicy, którzy je założyli. |
Wyzwania i przedmioty bohatera | ||
Przedmioty bohatera | Noszenie przedmiotów z innych nacji nie daje bonusu jednostkom | Noszenie przedmiotów z innych nacji daje bonus jednostkom z tych nacji w obecnej osadzie. |
Przedmioty z wyzwań | Bohater może znaleźć wyłącznie przedmioty z nacji swojego konta. | Bohater może znaleźć wyłącznie przedmioty z nacji swojego konta. |
Jednostki na wyzwaniach | Bohater może znaleźć wyłącznie jednostki z nacji swojego konta. | Bohater może znaleźć jednostki z osady, z której wyruszył na wyzwanie. |
Sztandar | Przedmiot bohatera sztandar działa na ruchy wojsk między osadami sojuszników. | Przedmiot bohatera sztandar działa na ruchy wojsk między osadami koalicjantów. |
Zmiany balansujące | ||
Dzieła sztuki | Można używać dzieł sztuki bez ograniczeń. | Można użyć jedno dzieło sztuki co 24 godziny (podobnie, jak wiadro). |
Wodociągi | Nie istnieją, bo nie ma Egipcjan. | Zobacz zmiany w Informacje ogólne o Path to Pandora |
Bonusy sojuszu | Bez zmian | Zobacz zmiany w Informacje ogólne o Path to Pandora |
Koalicja | ||
Wielkość | Każdy sojusz może należeć do maksymalnie 3 różnych koalicji. | Każdy sojusz może należeć do jednej koalicji, na którą składają się maksimum 4 sojusze szczegóły w Informacje ogólne o Path to Pandora |
Posiłki | Gracze mogą wysłać posiłki do dowolnej osady. | Gracze mogą wysyłać posiłki do swoich osad, do sojuszników i do koalicjantów. |
Wysyłanie surowców | Gracze mogą wysyłać surowce do dowolnego innego gracza. | Gracze mogą wysyłać surowce do swoich osad, do sojuszników i do koalicjantów. Te ograniczenia nie dotyczą ofert wystawianych na rynku. |