Travian Answers

Zacznijmy od Twojego pytania

Wyszukaj odpowiedzi na pytania

Aby odnaleźć odpowiedź, wybierz kategorię główną, a następnie podkategorię, spośród tych, które pokażą się niżej. Jeśli nie znajdziesz tego, co Cię interesuje, możesz skontaktować się z nami (informacja niżej).

Mam pytanie o...

Przejdź do szczegółów

Szukaj na mapie serwisu

Być może wolisz szukać na mapie serwisu, podobnej do tych, które znasz z innych stron www. Nie ma sprawy, jeśli to Ci odpowiada, korzystaj z naszej mapy.

Shadow Empires - regiony i punkty zwycięstwa

Na serwerach specjalnych, gra toczy się na specjalnej mapie starożytnej Europy podzielonej na 87 regionów. W tegorocznym serwerze specjalnym w 2020 roku, Travian: Shadow Empires wprowadzone zostały frakcje, które wpłynęły w znaczący sposób na to w jaki sposób regiony są kontrolowane.

Regiony, zakładanie wiosek i kontrola

87 niezależnych regionów może być kontrolowanych przez frakcje, co pozwala im zbierać punkty zwycięstwa. Ponadto największy sojusz w danej frakcji, w kontrolowanym regionie, może aktywować starożytną moc (artefakt).

Jak więc można przejąć region? 
Najpierw należy go odblokować. Dzieje się to wtedy, gdy 5 największych sojuszy w regionie ma łącznie co najmniej 4000 mieszkańców. Populacja innych sojuszy, graczy bez sojuszu, na wakacjach lub zbanowanych, a także wiosek Natarów nie jest brana pod uwagę. Po odblokowaniu regionu nie można go ponownie zablokować. Jeśli jednak populacja spadnie poniżej 4 tys., region przestanie produkować punkty zwycięstwa, a moc tego regionu zostanie dezaktywowana.

Zakładanie nowych wiosek jest możliwe tylko w regionach odblokowanych lub sąsiadujących z odblokowanymi regionami. Jedynym wyjątkiem od tej reguły jest kilka regionów na początku gry, w których pojawiają się nowi gracze i gdzie zawsze można założyć nowe wioski. Każda frakcja ma inny region startowy, w którym pojawiają się gracze. Kiedy ten region się zapełni, nowi gracze zaczynają pojawiać się w innym pobliskim regionie, potem w następnym i tak dalej.

Jeśli sojuszom jednej frakcji w odblokowanym regionie uda się zgromadzić łącznie ponad 50% populacji w regionie (liczą się tylko wioski pięciu najlepszych sojuszów w danym regionie), frakcja przejmie kontrolę nad regionem. Zajmuje to 24 godziny na zwykłych serwerach, 16 godzin na szybkości x2 i 12 godzin na szybkości x3. Jeśli danego sojuszowi uda się utrzymać przewagę w regionie, będą oni kontrolować region.

Informacje o populacji regionu, frakcjach i 5 największych sojuszach w danym regionie są wyświetlane w zakładce Statystyki > Region oraz w każdej ambasadzie znajdującej się w regionie. Należy pamiętać, że kolumna „Populacja regionu" w statystykach pokazuje populację pierwszego sojuszu w regionie, a nie całkowitą populację w regionie.

Oto przegląd mechaniki regionu:

Status regionu

Jak osiągnąć?

Efekt statusu

Zablokowany

Wszystkie regiony zaczynają jako zablokowane.

Nie można go zasiedlić, jeśli nie sąsiaduje z odblokowanym regionem. Kilka regionów startowych jest wyjątkiem. Zawsze jest też możliwe założenie drugiej wioski w regionie, w którym masz swoją stolicę.

Odblokowany

Top5 sojuszy w regionie musi osiągnąć łącznie 4000 ludności w regionie.

Może być zasiedlany oraz podbijany. Nie można ponownie zablokować.

Podbijany

Jedna z frakcji musi posiadać ponad 50% populacji w regionie. Liczy się tylko populacja z 5 najlepszych sojuszy.

Można obniżyć ten status do odblokowanego jeśli sojusz straci przewagę w regionie.

Zabezpieczony

Frakcja musi utrzymywać większość przez ponad 24 godziny bez przerwy.

Członkowie sojuszu kontrolującego region mogą aktywować starożytną moc regionu (jeśli ją posiada), a sojusz otrzymuje punkty zwycięstwa, o ile populacja regionu nadal przekracza 4000.

Starożytne moce i punkty zwycięstwa  

Największy sojusz w regionie, który należy do frakcji kontrolującej dany region, uzyskuje dostęp do starożytnej mocy tego regionu, jeśli on takową posiada. Każdy gracz tego sojuszu może aktywować starożytną moc. Aby to zrobić, gracz musi posiadać Skarbiec na poziomie 10 (dla mocy z zasięgiem na daną wioskę) lub 20 (dla mocy z zasięgiem na całe konto). Można aktywować moc w dowolnej wiosce; nie musi znajdować się w tym samym regionie co dana moc.

Możesz aktywować jedną moc w każdej wiosce, ale tylko jedną z zasięgiem na całe konto. Po aktywacji moc działa przez 24 godziny (niezależnie od szybkości serwera); potem można ją ponownie aktywować, jeśli sojusz nadal ma dostęp do mocy. Pierwsza aktywacja jest bezpłatna każdego dnia; każda dodatkowa aktywacja kosztuje 5 (dla mocy z zasięgiem na daną wioskę) lub 10 (dla mocy z zasięgiem na całe konto) złota.

Starożytna moc może zostać wyłączona również w następujących okolicznościach:

  • Jeśli wyjdziesz ze swojego sojuszu
  • Jeśli stracisz wioskę, w której moc została aktywowana
  • Jeśli Twój sojusz straci dostęp do mocy

Starożytne moce, choć są bardzo przydatne, to nie są jedyną korzyścią płynącą z kontrolowania regionów. Jeśli chcesz wygrać, Twoja frakcja musi zbierać punkty zwycięstwa. Każdego dnia frakcja kontrolująca region zdobywa punkty zwycięstwa. Ich liczba zależy od regionu:

  • Unikalna moc – 20 punktów zwycięstwa na dzień
  • Duża moc – 60 punktów zwycięstwa na dzień
  • Mała moc – 50 punktów zwycięstwa na dzień
  • Bez mocy – 100 lub 200 punktów zwycięstwa na dzień

Ponadto sojusze frakcji, które znajdują się w pierwszej piątce regionu, również otrzymują punkty zwycięstwa, w oparciu o ich udział w populacji.

Wygrywa frakcja, która na koniec gry zdobędzie najwięcej punktów zwycięstwa. W ramach frakcji zwycięzcą jest ten sojusz, który na koniec miał najwięcej punktów zwycięstwa.

Shadow Empires trwa przez 180 dni na serwerach o prędkości 1x i 80 dni na serwerach o prędkości x3.

Obniżenie populacji w regionie

Jeśli populacja regionu spadnie poniżej 4000, region przestaje wytwarzać PZ i nie można skorzystać ze starożytnej mocy przypisanej do danego regionu.

Region jest nadal możliwy do zdobycia / odblokowania / podbicia / zabezpieczenia, nie ma to także wpływu na czasy, które muszą upłynąć by zdobyć region. Jedyną zmianą jest to, że produkcja punktów zwycięstwa zostaje wstrzymana, a starożytna moc tego regionu nie jest widoczna w skarbcu.

Przykład 1: 

Region jest odblokowany, ale populacja regionu spadła po raz kolejny poniżej poziomu 4000.

  • Region jest odblokowany, ale ponownie spada poniżej 4000 populacji.
  • W czasie, gdy populacja regionu spada poniżej 4000, sojusz osiąga >50% kontroli regionalnej.
  • Rozpoczyna się odliczanie czasu aktywacji regionu. Nadal pojawia się informacja, że w regionie jest „zbyt niska populacja”.
  • Region ponownie posiada powyżej 4000 populacji.
  • Czas aktywacji regionu jest teraz widoczny.

Przykład 2:

  • Region jest odblokowany.
  • Frakcje Imperium podbiła region, a w niej sojusz A jest największym sojuszem.
  • Gracz B używa starożytnej mocy.
  • Populacja regionu spada poniżej 4000 mieszkańców.
  • Imperium oraz sojusz A nie otrzymują PZ z tego regionu i gracze nie mogą użyć starożytnej mocy tego regionu.
  • Gracz B nadal ma aktywną moc starożytną, nie jest ona anulowana. Po prostu nie może go ponownie aktywować po wyczerpaniu efektu.
  • Populacja regionu wzrasta ponad 4000 mieszkańców.
  • Imperium oraz sojusz A ponownie zaczynają otrzymywać Punkty Zwycięstwa a jego gracze mogą mogą korzystać ze starożytnych mocy.

Widok mapy gry 


Kliknij na mapę, by ją przybliżyć.

 

Powyższa mapa przedstawia pole bitwy corocznych serwerów specjalnych. To starożytna Europa, podzielona na regiony. Mapa pokazuje granice wszystkich regionów (w tym na wodzie), ich nazwy, moce i punkty zwycięstwa. Pokazuje również pierwsze regiony każdej frakcji.

Uwaga: nie oznacza to, że frakcje są ograniczone do tych regionów, jeśli nie ma miejsca dla nowych graczy w tych regionach, zaczną pojawiać się w innym regionie w pobliżu.

 

Użyliśmy skrótów nazw dla starożytnych mocy, poniżej wyjaśnienie, co one oznaczają:

 

  • Architect – silniejsze budynki
  • Boots – szybsze jednostki
  • Confusion – kryjówki + losowy cel
  • Diet – mniejsze spożycie zboża przez jednostki
  • Eyes – lepsi szpiedzy
  • Storage – plany wielkich magazynów i spichlerzy
  • Trainer – szybsze szkolenie jednostek

Zobacz szczegóły dotyczące starożytnych mocy w artykule o efektach artefaktów. Efekty są takie same, jednak coroczne serwery specjalne nie posiadają artefaktów głupca (losowych) mocy.

 


Czy uzyskałeś odpowiedź na swoje pytanie?

Tak   Neutralnie   Nie