Najczęściej zadawane pytania
Ostatnio dodane
Travian Answers
Zacznijmy od Twojego pytania
Wyszukaj odpowiedzi na pytania
Aby odnaleźć odpowiedź, wybierz kategorię główną, a następnie podkategorię, spośród tych, które pokażą się niżej. Jeśli nie znajdziesz tego, co Cię interesuje, możesz skontaktować się z nami (informacja niżej).
Mam pytanie o...
Szukaj po słowie kluczowym
Możesz łatwo odnaleźć potrzebne Ci informacje, jeśli będziesz szukać po słowach kluczowych. Na przykład: czy wiesz, jak burzyć budynki? Zacznij pisać „burzyć” i obserwuj pojawiające się podpowiedzi.
Szukaj na mapie serwisu
Być może wolisz szukać na mapie serwisu, podobnej do tych, które znasz z innych stron www. Nie ma sprawy, jeśli to Ci odpowiada, korzystaj z naszej mapy.
Chata trapera (Galowie)
Wymagania: Miejsce zbiórki poziom 1, tylko Galowie, można zbudować kilka w jednej osadzie, od Traviana 3
Traper to doświadczony myśliwy, który specjalizuje się w zastawianiu pułapek. Może wykorzystać swoje umiejętności do ochrony osady przed atakami wrogów. Jego siedzibę mogą wybudować tylko Galowie, a wrogowie nie mogą jej wybrać jako celu ataku katapultami.
Umiejętności Trapera rosną wraz z rozbudową jego siedziby. Na pierwszym poziomie tego budynku można mieć 10 pułapek. Rozbudowa budynku na kolejne poziomy pozwala stawiać więcej pułapek. Ostatecznie, przy 20. poziomie budynku, Traper może postawić 400 pułapek.
Wyburzenie budynku Trapera powoduje zniszczenie pułapek (w przeszłości było inaczej, takie pułapki pozostawały aktywne).
Wytworzenie i zastawienie pułapki wymaga odpowiedniej ilości surowców.
Koszty wytworzenia pułapki |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() |
Pułapka | 35 | 30 | 10 | 20 | 0 |
Każda pułapka umożliwia schwytanie jednego przeciwnika (dowolnej jednostki, także machiny oblężniczej). Jednostki wysłane na zwiad są jedynymi, które nie mogą zostać schwytane w pułapki.
Podczas ataku na osadę, jednostki agresora wpadają w pułapki. Uwięzieni nie mogą wziąć udziału w bitwie. Jeśli napastników jest mniej niż pułapek, wszyscy zostaną jeńcami i walka się nie odbędzie. Jeśli napastników jest więcej niż pułapek, wszystkie pułapki zostaną zapełnione, a pozostali wojownicy stoczą bitwę z wojskami broniącymi osady.
Jedyny sposób uwolnienia wojsk przez napastnika, to wysłanie ataku normalnego i wygranie bitwy – 25% jeńców ginie.
Podczas grabieży napastnicy nie mają czasu na uwalnianie jeńców.
Mieszkańcy osady nie dostarczają jedzenia schwytanym napastnikom. Żywność dla nich pochodzi z ich macierzystych osad.
Obrońca może zdecydować się na uwolnienie jeńców (w Miejscu zbiórki). Dzięki temu Traper zrekonstruuje automatycznie i za darmo wszystkie pułapki, w których byli jeńcy.
Jeśli jednostki zostaną uwolnione z pułapek w udanym ataku, pułapki nie zostaną naprawione automatycznie.
Naprawienie pułapki, niezależnie od poziomu Trapera, zawsze trwa minutę.
Napastnik, którego jednostki zostały uwiezione, może rozwiązać oddział znajdujący się w pułapkach – w Miejscu zbiórki. Tak rozwiązane jednostki nie wracają do swojej osady!
Po postawieniu najwyższego poziomu można stawiać kolejną Chatę trapera i kolejne pułapki.
Szczegółowe dane (takie jak koszt budowy, utrzymanie, generowane punkty kultury itp.) znajdziesz tutaj.
Zobacz pełną tabelę czasów budowy dla tego budynku na serwerze zwykłym, speed ×2, speed ×3, speed ×5.