Najczęściej zadawane pytania
Ostatnio dodane
Travian Answers
Zacznijmy od Twojego pytania
Wyszukaj odpowiedzi na pytania
Aby odnaleźć odpowiedź, wybierz kategorię główną, a następnie podkategorię, spośród tych, które pokażą się niżej. Jeśli nie znajdziesz tego, co Cię interesuje, możesz skontaktować się z nami (informacja niżej).
Mam pytanie o...
Szukaj po słowie kluczowym
Możesz łatwo odnaleźć potrzebne Ci informacje, jeśli będziesz szukać po słowach kluczowych. Na przykład: czy wiesz, jak burzyć budynki? Zacznij pisać „burzyć” i obserwuj pojawiające się podpowiedzi.
Szukaj na mapie serwisu
Być może wolisz szukać na mapie serwisu, podobnej do tych, które znasz z innych stron www. Nie ma sprawy, jeśli to Ci odpowiada, korzystaj z naszej mapy.
Miejsce zbiórki
Wymagania: –
W Miejscu zbiórki spotykają się wojownicy przebywający w osadzie. Stąd można ich wysyłać na podboje i grabieże lub pomoc do innych wiosek oraz obserwować przemarsze wojsk.
Miejsce zbiórki może być utworzone tylko po prawej stronie centralnego placu osady. Aby zbudować Miejsce zbiórki, wystarczy kliknąc na którymkolwiek placu budowy i wybrać ten budynek – budowa rozpocznie się we właściwej części osady.
Wraz z rozbudową Miejsca zbiórki zwiększa się precyzja ostrzału z katapult:
- na 1. poziomie można wybrać tylko cel losowy;
- na poziomach 3., 5. liczba celów wzrasta, nadal jednak można wybrać tylko niektóre budynki;
- od poziomu 10. można atakować każdy budynek z wyjątkiem Kryjówki, Pracowni kamieniarza i Chaty trapera;
- na poziomie 20. można atakować jednocześnie dwa cele, odbywa się to jednak kosztem siły uderzeń, a do ataku trzeba posłać przynajmniej 20 katapult.
Możliwość wyboru celów
Cele dostępne na niższych poziomach Miejsca zbiórki
można wybrać również na poziomach wyższych!
Miejsce zbiórki | |||
1. poziom | 3. poziom | 5. poziom | 10. poziom |
cel losowy | Magazyn | Cegielnia | Akademia |
Spichlerz | Huta stali | Ambasada | |
Kopalna gliny | Cud Świata | ||
Kopalnia żelaza | Duża stajnia | ||
Las | Duże koszary | ||
Młyn | Duży magazyn | ||
Piekarnia | Duży spichlerz | ||
Pole zboża | Dwór bohatera | ||
Tartak | Główny budynek | ||
Koszary | |||
Miejsce zbiórki | |||
Pałac | |||
Plac turniejowy | |||
Rezydencja | |||
Rynek | |||
Skarbiec | |||
Stajnia | |||
Targ | |||
Warsztat | |||
Warsztat płatnerza |
Zbliżające się ataki/grabieże
Informacje o oddziałach zbliżające się do osady lub oazy oraz oddziałach, które zostały wysłane z osady oznaczone są różnymi kolorami, co znacznie ułatwia zorientowanie się w sytuacji.

Znaczenie kolorów w nagłówkach informacji o poruszających się oddziałach:
- czerwony = zbliżający sie atak lub grabież
- zielony = przybywające posiłki i oddziały powracające do osady
- żółty = oddziały oddalające się od osady
- fioletowy = oddziały zbliżające się do oazy przyłączonej do danej osady
Jeśli liczba wszystkich jednostek w oddziale zbliżającym się do osady jest mniejsza od poziomu Miejsca zbiórki w tej osadzie, to obrońca będzie mógł sprawdzić, jakie jednostki zbliżają się do osady (rodzaj, nie liczbę jednostek).
Limit jednostek wychodzących
Zobacz nasz artykuł na temat limitów jednostek wychodzących z danego konta tutaj.
Na powyższym obrazku widać trzy rzymskie oddziały zbliżające się do osady. Pod oznaczeniami Legionisty widnieje czarny znak zapytania, pod innymi jednostkami – zero. Oznacza to, że oddziały składają się tylko z Legionistów i na pewno w każdym z nich jest mniej jednostek, niż poziom Miejsca zbiórki.
Gdy jednostek jest więcej niż poziom Miejsca zbiórki, we wszystkich polach widnieje szary znak zapytania.
Szczegółowe dane (takie jak koszt budowy, utrzymanie, generowane punkty kultury itp.), znajdziesz tutaj.
Zobacz pełną tabelę czasów budowy dla tego budynku na serwerze zwykłym, speed ×2, speed ×3, speed ×5.